Friss topikok

  • Alexa7: De édi! Nah de nézzétek meg ezt a videót, ma találtam: www.youtube.com/watch?v=SF4HonmPbWg Nagyon ... (2011.10.19. 16:28) Napi Macsek: Hárfa
  • Alexa7: Jó ez a videó!:) Nézzétek meg ezt is, nálam most ez a nap videója: www.youtube.com/watch?v=SF4Honm... (2011.10.19. 16:26) VV Béci!!
  • kissbogi22: :D :D (2011.07.25. 15:52) Napi Lakberendezés: Gumimacibőr szőnyeg
  • macskabicska: ez Mariko Takahashi: www.youtube.com/watch?v=-UaW6zYQDQE (2011.06.06. 10:51) Gif: Ez mi?!?
  • Governor: thx, sose értettem ezt a DC-t :) (2011.06.01. 14:13) Amerika, te drága

A legviccesebb blog a neten!

Csak olyan képek, GIF-ek és videók, amin felröhögsz.

Műelemzés a Mizu?-ról

2011.05.02. 17:11 Governor

 


Korunk nagy zsenije, Fluor Tomi Mizu cimű opusza végre valahára megkapta a megfelelően tudományost elemzést! innét nyúltam

 

 

A költő nem sokat teketóriázik, azonnal szituációba helyezi az olvasót az első két sorral.

"Zúzunk az éjszakában

én meg pár haver”

A zúzás tevékenység tulajdonképpen nem jelent semmit. Talán a „létezünk az éjszakában” lenne a közérthetőbb formája. A költő szóhasználatát némi művészi túlzás jellemzi, mintha az éjszakában való létezést valamilyen erős hang, vagy fényhatás kísérné. A második sorból az is kiderül, hogy a költő nem egyedül csinálja a zúzást.

A következő két sorban némi képzavar érezhető. A dolgok állásáról érdeklődik a hallgatótól, de a választ meg sem várva egy örök érvényű igazságot sző mondanivalójába, mely szerint ha menni kell, hát menni kell.

 

„na mondd csak, mi a pálya

ha hívnak, menni kell”

Miután meggyőződhettünk a költő bölcsességéről, egy újabb képzavarral találjuk szembe magunkat:

 

„régóta nincs kiút

csak lányok és fiúk”

 

A költő míves soraiban tudatja abbéli elégedetlenségét, hogy csak két neme létezik az emberi fajnak. Csak lányok, és fiúk, és ebből hiába is keresnénk kiutat. Aztán mégiscsak elégedett ezzel az állapottal:

 

„nekem bejön ez a szitu”

 

Ezek után tanúbizonyságot tesz – zsenge kora ellenére – hiperrealista látásmódjáról:

 

„Csak akkor bulizom, ha úgy van

és általában úgy van”

Csak akkor megy mulatságba, amikor úgy van, vagyis amikor mulatságba megy. És általában olyankor mulatságba megy. Ezen a ponton érezhető Dali festészetének hatása, vagy valamilyen szintetikus tudatmódosítóé. A költő fontosnak tartotta, hogy a hallgatóval megossza elérhetőségét:

 

„lenn megtalálsz a klubban”

 

A költő, mintegy nyomatékosítja mondanivalójában, hogy elégedett az állapottal, tetszenek neki a hallgatóról keringő bárgyú történetek. Aztán szeretné a hallgatót valami meggondolatlanságra bírni. Remélhetőleg nem a hegyoldalt akarják felgyújtani:

 

„nekem bejön ez a szitu

a sok buta sztori rólad

csináljunk most olyat,

amit megbánunk majd holnap”

 

Ezek után a költő megszólítja hallgatóját (feltételezve, hogy az nőnemű, és szintén zsenge korú), és egy gyermeteg hasonlattal megpróbálja közösülésre bírni azt:

 

„Kicsilány, óóó, szia, helló!

álljunk össze, mint két kicsi legó”

 

A következő sorokban újból képzavarral szembesülünk:

 

„na figyu már, mondom mi a szitu

te lány, én meg fiú

na mizu, mizu, mizu?”

 

Felhívja a hallgató figyelmét a nemek közti különbségre, és ezután roppant nyomatékosan, önmagát háromszor is megismételve érdeklődik a dolgok állása felől. Aztán egy hirtelen váltással másnap reggel lesz A költő ekkor szemlélteti a hajnalhasadtát, mellyel ellentétben áll az általa bonyolított mulatságok”keménységével”. Nyilván itt a jó ízlés határait feszegető mulatozásra utal a költő:

 

„A klubok rég bezártak

a város felébred

világos van, de nálam

a bulik kemények”

A költő nem rejti véka alá trehány életmódját. Erre egyetlen sort szentel csupán. Aztán – nyilván a divatos „afterparty” szó rövidítésével tudatja, hogy a mulatság utóéletének egy szoba ad otthont. A hallgatót megpróbálja házipornó készítésére bírni. Undorító:

 

„a cuccok szétdobálva

after a szobában

te és én a félhomályban

filmezünk az ágyban?”

Ez után némi anakronizmussal újra belecsöppenünk a mulatságba:

 

„Te is tudod, hogy van

ha Tomika felbukkan

partyszemcsiben a klubban

sapiban meg színes cuccban

az F-L-U-O-R

a partyállat, ezt tudnod kell

mer' az élet csak úgy lesz jó

ha felpörög, mint az electro”

  

A költő kissé túlértékeli saját személyét, hiszen feltételezi, hogy a hallgató tisztában van azzal, milyen jelenség, amikor a költő megjelenik egy társastánc-összejövetelen. Ha mégsem lenne tisztában a hallgató ezzel, a költő kisegíti saját küllemének leírásával. A megjelenésének elemzésével kiderül, hogy a költő mentalitása a 16 év alatti ifjú hölgyekben férfias benyomást kelt, így nyilvánvaló, hogy a költemény nekik szól. Az általa viselt holmik becézett megnevezésével a költő maga ugrasztja ki a nyulat a bokorból. A napszemüveg, és a sapka becézett megnevezése, valamint a tiri-tarka ruházat viselete megkérdőjelezi a költő nemi identitását. Ezzel a költemény koncepciója is felborul, hiszen az olvasóban jogosan merülhet fel a kérdés, hogy a költő vajon valóban csak a megszólított ifjú hölgyekhez vonzódik? Ezt megerősítendő a költő önmagát „partyállat”-nak, vagyis gátlástalan, féktelen ösztönlénynek titulálja. A férfi hallgató ezen a ponton összeszorítja a combjait rémületében. A költemény lezárásaként a költő tudatja, hogy számára csak akkor van értelme az életnek, ha az zajlik, mint egy divatos, effektekkel teletűzdelt zajfüzér, amit némi túlzással zenének nevez korunk ifjúsága.

A költemény tartalmi, és formai értéke a nullához közelít, kizárólag erőteljes alkoholos, vagy kábítószeres behatás alatt képes élményt nyújtani. A célkorosztály, valamint a költeményben leírt szándékok összegzésénél felmerül a költő büntetőjogi felelőssége, hiszen kiskorú lányokat kér intim együttlétre, és szexuális tartalmú filmek készítésére.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://felrohogsz.blog.hu/api/trackback/id/tr982872116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása